– Det er mulig det har vært en viss bremseeffekt. Men semitraileren kom ned Storlien og har tydeligvis brukt opp det som var av effekt, sier inspektør Arild Aalberg i Statens vegvesen i Trønder-Avisa.

Kjøreforbudet

På Ørje fikk bilen kjøreforbud tidlig i februar pga. manglende vinterdekk, for liten mønsterdybde og ting som mangler ved lykter og for mye skrot foran frontruten. Manglende bremser på trekkvognen og hengeren er kanskje det mest alvorlige.

Se hva som skjer?

Nå står bilen endelig helt stille hos Scania i Verdal og sjåføren har fått et forelegg. Vi skal ikke spekulere i brudd på kabotasjeforskriftene, bilen kan ha vært ut og inn av Nord-Europa mange ganger i løpet av denne perioden (vi vet ingenting om fraktbrevene). Det som derimot skremmer er at sjåføren og transportbedriften (og gjerne norske speditører og norske lokale transportkjøpere) ikke bryr seg om trafikksikkerheten.  

Les mer om saken her