Administrerende direktør Geir A. Mo fortsatte på sin runde rundt i NLF-bedrifter denne uken. Tidligere har han besøkt tre bedrifter i Region 2, Hedmark og Oppland. Denne uken var det bedrifter i Region 1, Oslo/Akershus og Østfold som sto for tur.

Først ut var et besøk hos Harry Nilsen, som er daglig leder i Sørum Transport. Harry er fylkesleder i Oslo/Akershus og hadde flere innspill på hvordan administrasjonen kan bli mer tydelige overfor medlemmene. Mer synlighet i media var også et ønske. Dette var Tor Vidar Frydenlund fra Frydenlund Transport, veldig enig i. Han kom innom kontoret for å hilse på direktøren og veksle noen ord, han også. Mo er enig i at synlighet i media er viktig, og understreket hvor viktig det er å tale med én stemme og at det er et samlet NLF som står bak budskapet som sendes.

Så dreide samtalen raskt over på ulovlig kabotasje, en sak Tor Vidar Frydenlund har vært veldig aktiv på i NLF-sammenheng. På tampen dukket også Jon Erik Gjendem i Mordal Transport på Møre opp, og da ble fergedrift og rabattordningen der et naturlig tema.

Bekkevold

Arne Bekkevold (til venstre) fikk fortalt litt om sin hverdag som tømmerkjører, og litt om hva han savner
fra NLFs hold.
Foto: Hedda Klemetzen

Etter besøket hos Harry Nilsen, ventet avtale om en kaffekopp med tømmerkjører Arne Bekkevold på Mortens Kro på Gjelleråsen. Bekkevold kunne fortelle litt om hverdagen som skiftarbeidende tømmerkjører med fast oppdragsgiver. På spørsmål om hva han savnet i NLF-sammenheng, kunne Bekkevold fortelle at han ønsket mer medvirkning i noen saker, for sin egen del gjaldt det spesielt det som angikk tømmer. Også her dreide samtalen innom fremtiden for godstrasnporten i Norge, og hva en liberalisering av kabotasjereglene vil kunne føre med seg.