For femte år på rad fyller de 2.500 hotellsenger i ski-, kultur og skogbygda i Hedmark og sørger for høy stemning også på en av Norges mest populære destinasjoner.

Større enn noen gang
For det er ikke småtteri når Scania lager lastebilpromotering. «Scania Winter» aldri vært større eller bedre enn i år. På «startstreken» står 16 forskjellige kjøretøy, med forskjellige hjulkonfigurasjoner, motorstørrelser, drivstofftyper og påbygg. Alle bilene lastet slik at  gjestene skal få rette opplevelsen fra førerplass.

Trafikksikkerhet
– Vi ønsker å sette et sterkt fokus på trafikksikkerhet. Det betyr blant annet riktig dekkvalg, og hvor effektive de forskjellige hjelpesystemene er. Under årets Scania Winter har våre besøkende optimale muligheter til å prøve dette under sikre forhold, lover direktør John Lauvstad for kommunikasjon og branding i Norsk Scania AS.

Han håper dette vil gi ny kunnskap som kan bidra til å forebygge trafikkuhell.  

850 gjester
Mer enn 850 gjester fra hele Europa vil besøke arrangementet og få oppleve en liten bit av Trysil. Det er 75 journalister, 280 utenlandske kunder og over 500 norske kunder. For å kunne gjennomføre et slikt arrangement med godt innhold har de med 12 samarbeidspartnere som presenterer og demonstrerer sine produkter og løsninger.

Scania og deres samarbeidspartnere stiller med en stab på 40 personer.

– Vi ser frem til fem uker i Trysil og er sikre på at vi igjen skal få fornøyde gjester.

– Til og med snøen vi ønsket oss, har vi fått, sier Lauvstad.