Rundskrivet retter en pekefinger mot "en knapp håndfull personer" i ledelsen hos Volvo Norge og Norsk Scania, som Magnussen mener er i utakt med resten av transport-Norge, og erklærer at det nå er kroken på døra for messen som sist ble arrangert på Hellerudsletta i 2015.

"Mandag 20. februar offentligjøres det faktum at 15 år med ujålete transportmesser tilpasset bransjens premisser regelrett ender i historieboka som følge av makten de to store bilimportørene besitter hos sitt store publikum."

Transportmessa må ikke forveksles med NLFs messekonsept. Transport 2016 på Lillestrøm ble for mange årets bransjehøydepunkt, og suksessen gjentas i 2019. Foto: Stein Inge Stølen Transportmessa må ikke forveksles med NLFs messekonsept. Transport 2016 på Lillestrøm ble for mange årets bransjehøydepunkt, og suksessen gjentas i 2019. Foto: Stein Inge Stølen

- Viktig med felles møteplass for bransjen

Markedsdirektør Kjell Olafsrud i NLF understreker at denne messa ikke må forveksles med messa som NLF står som medarrangør for, og sist ble arrangert som Transport 2016 på Lillestrøm.- NLF har stor tro på en felles møteplass for bransjen og vil arbeide for å gjenta suksessen fra Transport 2016, forteller Olafsrud.- Vi har fått signaler fra bransjen om at hvert tredje år vil være riktig frekvens på et slik arrangement. Transport 2019 ser derfor ut til å kunne bli vår neste store messe.