«Uten lastebilen stopper Norge» er NLFs veletablerte slagord. Og dette ble ettertrykkelig demonstrert under koronakrisens første dager. Mens noen flyktet til hytta og andre hamstret dopapir og boksemat, sørget transportnæringen for at hjulene ble holdt i gang. De forsynte butikkene med matvarer, sykehusene med medisiner og smittevern, og sørget samtidig for at vegene var brøytet og farbare.

Mange titalls tusen tomler opp

Likevel ble lastebilene regelmessig glemt når myndighetene med jevne mellomrom kom med sine hyllester til de samfunnskritiske yrkesgruppene. Derfor valgte NLF å sparke i gang en digital kampanje for å sette søkelyset på landevegens helter. Responsen var mildt sagt formidabel.

I løpet av noen få dager fikk videoen over 300 000 visninger på Facebook og det ble gitt flere titalls tusen digitale «tomler opp». De mange hundre kommentarene snakker for seg selv.

Les også: Flere og flere bedrifter oppdager fordelene ved å være Fair Transport-sertifisert