NLF

Vlantana Norge-skandalen oppsummert

Høsten 2018 avdekket NLF-Magasinets redaksjon store uregelmessigheter ved Vlantana Norges regnskap. Disse indikerte at sjåførene mottok langt lavere lønn enn selskapets aktivitetsnivå skulle tilsi. Etter at funnene ble delt med Statens vegvesens krimseksjon, gikk etatene til verks.

Etter to uanmeldte tilsyn mot Vlantana Norge våren og sommeren 2019 har flere lovstridige forhold kommet for en dag. NLF-Magasinets antagelser viste seg å stemme på en prikk. I tillegg har det fremkommet enda flere detaljer i sammenheng med et privat søksmål mot bedriften.

Nå er Vlantana Norge politianmeldt, transportkjøperne avvikler kjøring og kansellerer kontrakter, og bedriftsledelsen har offentlig innrømmet lovbruddene.

Overtar din bedrift Vlantana-kjøring fra ASKO, Schenker og PostNord?

Da vil vi gjerne snakke med deg! Ta kontakt på  sis@lastebil.no eller telefon 958 64 326.

Her får du en kronologisk gjennomgang av artiklene som er publisert så langt:

Her er alle bevisene Vlantana Norge ikke vil du skal se

NLF-undersøkelser utløste storaksjon mot Vlantana Norge

«Overveiende sannsynlig» at sjåførene er systematisk underbetalt

Her er samtlige Vlantana-kontrakter - alle har én ting til felles

Schenker sier opp avtalen med Vlantana Norge

Slik lurte Vlantana Norge transportkjøperne trill rundt

ASKO Transport bryter med Vlantana Norge

Vlantana-skandalen: PostNord og Mowi avventer

Vlantana-skandalen: Etablert i Norge, drevet fra Litauen

Vlantana Norge: – Vi innrømmer alt

Vlantana-skandalen: Nå også i litauiske riksmedier

Statens vegvesen har anmeldt Vlantana Norge

PostNord avvikler Vlantana Norge-kjøring