Arkiv
NLF krever at myndighetene sikrer like konkurransevilkår
NLF krever trafikksikre og effektive veier
NLF krever at myndighetene bidrar til bærekraftig transport
Uten lastebilen stopper Arendal!
NLF med spennende nyrekrutteringer
Takket være NLF får yrkessjåfører nå dispensasjon fra kjøre- og hviletid under Trident Juncture
Statsbudsjettet 2019: Bra budsjett for transportnæringen
Kjettingdagen 2018: En nasjonal dugnad for vintersikkerhet
De fem største på plass på Transport & Logistikk 2019
Ny redaktør i NLF
Krever strakstiltak mot trafikkfarlige varebiler
Varsler høyere transportkostnader ved innførsel av AutoPASS for ferje
NLF applauderer ny vurdering av ferjefri E39
Kaos i Brussel rundt EU-avstemning
Krever strakstiltak for å sikre godkjente vinterdekk på utenlandske vogntog
Rekordoppslutning rundt transportkonferansen
Nå blir transporten dyrere
– For lav kjennskap til Kollegahjelpen
NLFs kontrollkomité skal behandle kabotasjesak
Endelig flertall for vegpakken i EU
Store endringer kommer - hvis EUs mobilitetspakke godkjennes
Tilbyr avgjørende kunnskap om fremtidens teknologi
– Lysbakken må finne ut hvor 2000 lastebiler skal ta vegen
40 % av medlemsbedriftene rammes av omleggingen av arbeidsgiveravgiften
Spis smart
Styreleder i Trygg Trafikk
- Konkurransevridning
NLF inn på eiersiden i Transportkompetanse Haugesund AS og starter omfattende samarbeid med selskapet
Kontrollører slår alarm om ny kabotasjeinstruks - NLF krever strakstiltak
Uansvarlig kutt i utekontrollen!
– Den viktigste rapporten om sikkerhet på veg på mange år
Myndighetenes kontantstøtte: Skuffende forskjellsbehandling
Kontantstøtten til næringslivet er komplisert og urettferdig
Flertall for NLF hat-trick på Stortinget
Dramatisk utvikling i NLF-bedriftene
Setter næringens bærekraft på dagsordenen
Vil øke organiseringsgraden i NLF-bedriftene
NLF-direktøren med nytt tillitsverv
Dieseltyverialarmen Safe4truck er klar, og NLF lanserer "Anmeldelse" av dieseltyveri på nett
Lastebileierne krever likebehandling og aksjonerer 3. oktober: NLF vil ha forhåndsbetalt bombrikke nå!
Nei til svindel med bompenger!
Ny lovendring gjør det tøffere for useriøse aktører på veien
NLF med egen veileder i smittevern
– Nattestenging av Lærdalstunnelen er fullstendig uakseptabelt
Fjordkryssinger er ikke viktigst
Økt dieselavgift gir økte utslipp!
– Passivt budsjett
Presseinvitasjon: Hareide kjører lastebil for første gang
Økt mobilitet hjelper alle
Strengere vinterkrav for tunge kjøretøy
Ber om tydeligere koronaregler for transportnæringen
Kollegahjelpen er der når ulykken er ute
Ny bransjestandard for frakt av fisk
Regjeringens ambisjoner henger ikke sammen med teknologiutviklingen
Varslingsplikt om fiskeavrenning
Fair Transport utvikles videre
Ny NTP: 1200 milliarder til samferdsel fram mot 2033
NLF og Statoil setter ny miljøagenda
Tar nyttetransporten på alvor
Tidenes største HVO-test
Enighet mellom NLF og NTF i Veireno-saken
Tøffere kriminalitet – flere anmeldelser
Per Madsen trer til side
Slår alle rekorder
Stilte opp for de minste
Tar fatt på kabotasjeproblemet
Krever bedre håndheving av kjøre- og hviletidsbestemmelser
Krever endringer i bompengepolitikken
- En farlig forenkling av rusbildet
Ingen økning i NOx-utslipp ved bruk av HVO100
Frykter stor økning i antall viltpåkjørsler
TØI tilbakeviser Aftenpostens fremstilling
Deler ut 100 000 viltbånd
Venner vinker til hverandre
Styrker trafikksikkerheten med ny NLF-standard
570 ”tomme” lastebiler over grensen hvert eneste døgn
Etterlyser norsk sosial dumping-rapport
Kvinnelige sjåfører mer lønnsomme enn menn
Opplever dårligere radiodekning med DAB
- Et trafikkfarlig forslag
Ny fagsjef for tekniske spørsmål
NTP: Store ambisjoner
Ikke alle skader er synlige
Vil komme kontrollvarsling til livs
NLF-undersøkelse: Kraftig kabotasjevekst
Teller utenlandske lastebiler
Geir A. Mo ny styreleder i OFV
Flere utenlandske lastebiler
Avslørt: Millioner uteblir fra utenlandske AutoPass-avtaler
- Det er noe feil med kostnadsstrukturen
Videoen alle syklister bør se
Baner vei for Fair Transport
Transportnæringens velgerguide
Lanserer Fair Transport i Norge
Obligatorisk brikke utsettes nok en gang
Et godt budsjett som likevel skuffer over manglende satsing på døgnhvileplasser og fylkesveier
Økte vekter sparer miljøet
Budsjettforliket: Mer til tog, mindre til asfalt
Diettskatt sløyfes
NLF og Girteka til felles kamp mot EUs liberalisering av kabotasjeregelverket
Rekordmange barn fikk trafikkopplæring i 2017
Utsetter lavutslippssone i Oslo
Her bor sjåførene i ukevis
Forslaget til nye bilavgifter uakseptabelt for transportnæringen
Uroen i Midt-Østen rammer norsk lastebilnæring!
NLF forlanger effektiv kontroll
Arrogant av Statens vegvesen
Utstrakt piratvirksomhet i godstransportnæringen
Ledelsesendringer i NLF
Oslofjordtunnelen må åpnes for single lastebiler
PRESSEKONTAKTER PRESSEMELDINGER PRESSEBILDER ÅRSBERETNINGER Pressemelding:
Statens vegvesen overser godstransportsjåførenes hverdag
Statens vegvesen er slepphendt med fakta
Norges Lastebileier-Forbund har fått ny administrerende direktør
Uttalelser fra Norges Lastebileier-Forbunds landsmøte 2012
Prisutdelinger på Norges Lastebileier-Forbunds landsmøte 2012
Norske vogntog får igjen krysse svenskegrensen
Mye til vei, lite til kontroll
Vegdirektoratet truer trafikksikkerheten
Norges Lastebileier-Forbund har ansatt markedsdirektør
Tiltaksplan for økt kontroll med utenlandske godstransportører
Ny redaktør i NLF sitt medlemsblad
Skremmende om døgnhvileplasser og kriminalitet
Obligatorisk brikke krever også betalingsløsninger
Regjeringen må ta ansvar!
Over én av tre lastebiler er utenlandske
Felles kamp mot sosial dumping i lastebilnæringen
Kabotasjestudien utvides til hele Skandinavia
Dieseltyveri: Næringen tar grep
Transportstudie: Lav lønn og kriminalitet henger sammen
- Et innblikk i transportnæringens ekspertise
«Vi får jo ikke meldinger om ulykker»