Norge blir bedt om å skjerpe seg i miljøarbeidet. Det skjer i den siste miljørapporten fra Organisasjonen for økonomisk samarbeid og utvikling, OECD.
Les merHavnebyen Travemünde er et godt eksempel på hvilke problemer europeiske transportfirmaer sliter med. Sjåfører fra tidligere østblokkland overtar kjøringen av lastebilene fra Travemünde og bidrar dermed til at konkurransesituasjonen endrer seg betydelig.
Les mer-Effektivitet, desentralisering og en mer balansert fordeling av statlige arbeidsplasser i de enkelte landsdeler, har vært viktig i Samferdselsdepartementets vurdering av lokaliseringen for Statens vegvesens fem nye regionkontorer.
Les merTransportkommisæren i EU ønsker å vurdere innføring av et nytt krav når det gjelder automatisk fartsbegrenser.
Les merPå grunn av få påmeldinger til årets LUT-seminar, som skulle avholdes lørdag 2. februar, må dette dessverre avlyses.
Les mer
Av adm. direktør Gunnar Apeland, Norges Lastebileier-Forbund.
"Ulykken har nok en gang rettet søkelyset mot en bransje som ikke akkurat kan skryte av å ha godt rykte på seg fra før."Sitatet er hentet fra lederartikkelen i Adresseavisen mandag 21. ds. Artikkelen kommer med flere eksempler som den mener beskriver "til dels lovløse tilstander".
Norske lastebileiere går gjennom Europas mest omfattende løyveopplæring. Det kom fram under NLFs arbeide med å bli akkreditert som norsk representant for IRU Akademiet.
Les mer