Bak fra venstre: Bjørn Topaas, Roar Ullbråten, Jørgen Langum (fylkesleder i NLF-Buskerud), Leif Kåre Helling (nestleder NLF Buskerud), Marit Frydenlund (fylkessekretær, NLF Buskerud), Knut Bakken (styremedlem NLF-Buskerud) og Hans Skaret (beboer, Sollihøgda). Foran fra venstre Roar Løbben (NLF-Akershus og primus motor i E16-komiteen på Sollihøgda) sammen med Per Arne Yri (styremedlem NLF-Buskerud).
Markeringen var også en del av den landsdekkende aksjonen Redd Marianne, som 31 interesseorganisasjoner og bedrifter står bak. Denne aksjonen tar sikte på å få myndighetene til å prioritere vegutbygging, fordi det gir tryggere veier både for myke trafikanter, beboere og for kjørende.
Markeringen på Sollihøgda var et samarbeid mellom avdelingene i Oslo, Akershus og Buskerud av Norges Lastebileierforbund og E16-komiteen på Sollihøgda. Sistnevnte er også en del av E16-alliansen som spenner over en rekke interessegrupper langs E16 fra Sandvika til Hønefoss.
Roar Løbben, Sollihøgda-beboer som er aktiv både i E16-komiteen og lastebileierforbundet, peker på behovet for fortgang i planene om å realisere ny E16. Enten man sitter bak rattet i en stor doning eller bor i et lokalsamfunn som Sollihøgda, ønsker man tryggere veier. Det er en daglig psykisk prøvelse og belastning å kjøre på trange og svingete veier vel vitende om at det når som helst kan komme noen løpende ut fra en av de drøyt 40 utkjørslene bare på Sollihøgda uoppmerksomme og uten forvarsel!
Markeringen var også en del av den landsdekkende aksjonen Redd Marianne, som 31 interesseorganisasjoner og bedrifter står bak. Denne aksjonen tar sikte på å få myndighetene til å prioritere vegutbygging, fordi det gir tryggere veier både for myke trafikanter, beboere og for kjørende.
Markeringen på Sollihøgda var et samarbeid mellom avdelingene i Oslo, Akershus og Buskerud av Norges Lastebileierforbund og E16-komiteen på Sollihøgda. Sistnevnte er også en del av E16-alliansen som spenner over en rekke interessegrupper langs E16 fra Sandvika til Hønefoss.
Roar Løbben, Sollihøgda-beboer som er aktiv både i E16-komiteen og lastebileierforbundet, peker på behovet for fortgang i planene om å realisere ny E16. Enten man sitter bak rattet i en stor doning eller bor i et lokalsamfunn som Sollihøgda, ønsker man tryggere veier. Det er en daglig psykisk prøvelse og belastning å kjøre på trange og svingete veier vel vitende om at det når som helst kan komme noen løpende ut fra en av de drøyt 40 utkjørslene bare på Sollihøgda uoppmerksomme og uten forvarsel!