Det hører med til historien at allerede kvelden før den offisielle åpningen, viste nord-norsk natur sine forrykende krefter som så mange ganger tidligere: Snøstorm og bilberging på Korgfjellet førte til at veimyndighetene umiddelbart ga tillatelse til å slippe de første lastebilene igjennom.
Trafikksikkerheten kom i fokus fra første øyeblikk det var jo bl.a. derfor tunnelen ble bygget
Både samferdselsministeren og ordførere fra flere Nordlands-kommuner med ordførerne fra Vefsn og Hemnes i spissen, har utvilsomt rett når de karakteriserer byggingen av tunnelen mellom Korgen og Osen i Nordland som en av de største samferdselspolitiske begivenheter i Norge.
Det var også en svært fornøyd regionveisjef for Nord-Norge, Torbjørn Namiak og en like fornøyd prosjektleder Bjørn Tjønnås, som kunne se de første bilene igjennom tunnelen.
Og selv om samferdselsministeren var en av de første som gikk igjennom tunnelen var det NLF- medlem Hallvar Vassdal som kjørte sin flaggpyntede Volvo Bamse som det første offisielle kjøretøyet gjennom den nyåpnede tunnelen!
Under: Samferdselsminister Torild Skogsholm på vei ut av Korgentunnelen.
Trafikksikkerheten kom i fokus fra første øyeblikk det var jo bl.a. derfor tunnelen ble bygget
Både samferdselsministeren og ordførere fra flere Nordlands-kommuner med ordførerne fra Vefsn og Hemnes i spissen, har utvilsomt rett når de karakteriserer byggingen av tunnelen mellom Korgen og Osen i Nordland som en av de største samferdselspolitiske begivenheter i Norge.
Det var også en svært fornøyd regionveisjef for Nord-Norge, Torbjørn Namiak og en like fornøyd prosjektleder Bjørn Tjønnås, som kunne se de første bilene igjennom tunnelen.
Og selv om samferdselsministeren var en av de første som gikk igjennom tunnelen var det NLF- medlem Hallvar Vassdal som kjørte sin flaggpyntede Volvo Bamse som det første offisielle kjøretøyet gjennom den nyåpnede tunnelen!
Under: Samferdselsminister Torild Skogsholm på vei ut av Korgentunnelen.