Det var lite tvil om at de profesjonelle veibrukerne, lastebilnæringen, er misfornøyd og spesielt med vintervedlikeholdet. Adm.direktør i NLF, Gunnar Apeland åpnet seminaret med å vise til den undersøkelsen om vintervedlikehold som forbundet gjennomførte sist vinter. Den viste både klart og tydelig at svært mange NLF-medlemmer sliter med framkommeligheten på veier, som ikke blir brøytet raskt nok, godt nok eller har godt nok veigrep.
Seminaret ble ledet av politisk journalist Aslak Bonde. På seminaret deltok statssekretær Steinulf Tungesvik (bildet), leder av Stortingets Transport- og kommunikasjonskomité Per Sandberg, AP-politiker Irene Johansen, ass. Vegdirektør Kjell Bjørvig i Vegdirektoreatet, leder av Asfaltentreprenørenes forening, adm. direktør i NCC Roads Bjørnar Broderstad og forbundsleder Erik Hundhammer.
-NLF er en viktig og krevende samtalepartner og premissleverandør. Slik innledet statssekretær Steinulf Tungesvik sitt åpningsinnlegg. Han hadde notert seg at samferdsel er oppe i samfunnsdebatten mye oftere enn før. En av årsakene til dette er det næringspolitiske arbeidet som næringen gjør og spesielt innsatsen med VEIVALG 2005, hvor NLF var meget aktive, sa han.
På spørsmålet i seminarets tittel, svarte alle debattantene nei, men ut fra ulike vinklinger. Som Bjørnar Brodersen sa: -Det er for tiden en rørende enighet om at norsk veistandard er for dårlig. Hvorfor skjer det da ingen ting?
Salen var på det nærmeste full, og iveren etter å delta i debatten var stor. Les mer om seminaret i førstkommende utgave av Bladet Norsk Transport.
Fra venstre: Erik Graarud og Jan Yngvar Tømmerholt fra NLF avd. Østfold og Gunnar Laursen, NHO Østfold, som venter for å komme til med innlegg i debatten.
Seminaret ble ledet av politisk journalist Aslak Bonde. På seminaret deltok statssekretær Steinulf Tungesvik (bildet), leder av Stortingets Transport- og kommunikasjonskomité Per Sandberg, AP-politiker Irene Johansen, ass. Vegdirektør Kjell Bjørvig i Vegdirektoreatet, leder av Asfaltentreprenørenes forening, adm. direktør i NCC Roads Bjørnar Broderstad og forbundsleder Erik Hundhammer.
-NLF er en viktig og krevende samtalepartner og premissleverandør. Slik innledet statssekretær Steinulf Tungesvik sitt åpningsinnlegg. Han hadde notert seg at samferdsel er oppe i samfunnsdebatten mye oftere enn før. En av årsakene til dette er det næringspolitiske arbeidet som næringen gjør og spesielt innsatsen med VEIVALG 2005, hvor NLF var meget aktive, sa han.
På spørsmålet i seminarets tittel, svarte alle debattantene nei, men ut fra ulike vinklinger. Som Bjørnar Brodersen sa: -Det er for tiden en rørende enighet om at norsk veistandard er for dårlig. Hvorfor skjer det da ingen ting?
Salen var på det nærmeste full, og iveren etter å delta i debatten var stor. Les mer om seminaret i førstkommende utgave av Bladet Norsk Transport.
Fra venstre: Erik Graarud og Jan Yngvar Tømmerholt fra NLF avd. Østfold og Gunnar Laursen, NHO Østfold, som venter for å komme til med innlegg i debatten.