Det ble tre svært hektiske dager for NLF og de andre arrangørene, TL og Norges Varemesse. Men hva gjør det, når det meste går som det skal? Endelig var mai-dagene kommet, da vi skulle få se om 2 års forberedelser førte til målet: En skikkelig transport-fest for næringen. Det ble det! Og aldri før har utstillerne vist oss så store og flotte stands. Aldri før har seminarer og konferanser trukket så fulle hus. Og aldri før har de besøkende vært mer fornøyd. Det siste viser en meningsmåling, foretatt under selve utstillingen.
Alle lastebilimportørene var der. Varebil og buss var der. Påbyggere og utstyrsleverandører var på plass. Det samme var NLFs samarbeidspartnere, oljeselskaper, leverandører av IT-systemer, Falck, UP, Sjømannskirken
Nei, det nytter ikke begynne å ramse opp, vi glemmer sikkert noen.
Mange medlemmer og andre kom en tur innom NLFs stand i Hall B. Vi fikk til og med noen innmeldinger disse dagene! Her møttes dagens medlemmer og gamle medlemmer, som fremdeles føler tilknytningen til sin organisasjon. Mange var med og gjettet på hvor mange badeballer som lå på planet til Utengen Transport sin flotte, gamle lastebil. Mange unger var innom og fikk med seg en badeball og et drops eller to. Og på den store rekrutteringsdagen, fredag fikk NLF-standen besøk av rundt 1 200 niendeklassinger, på ivrig søk gjennom oppgaveløypa. Jo, du leste riktig: Hele 1 200 skoleelever med lærere var med på det flotte opplegget, som NLF, Norsk Scania AS og TL (Transportbedriftenes Landsforening) bød på, godt hjulpet av Opplæringskontoret for logistikk og transport. Elevene ble busset til og fra messa, deltok på et halvtimes seminar, preget av rockemusikk og informasjon om utdanningsmuligheter innen transporten, fikk mat og drikke og gjennomførte en oppgaveløype gjennom utstillingshallene. Dette var en kjempesatsing i det langsiktige arbeidet for å få flere fagfolk til bransjen, og det hele gikk som smurt!
Mye mer om Transport 2007 kan du lese i neste utgave av Bladet Norsk transport. Foreløpig gratuleres alle fra arrangørsiden, ikke minst NLFs markedssjef, Katrin Solbakken, som hadde prosjektansvaret for det hele. Flott jobba, alle sammen! Eller som NLFs forbundsleder, Edvin Bellsli smilende sa det: Dette var bra, ja!
Vi vil legge ut en bildekavalkade senere.