Norge er i dag blant de land som har høyest dieselavgift i Europa. I Norden har ingen høyere avgift enn oss.
Når det nå viser seg at miljøeffekten av partikkelfiltrene i beste fall er tvilsom, mener NLF at det vil være riktig å øke årsavgiften igjen for de bilene som har fått den redusert.
Problemet som beskrives i artikkelen i Aftenposten er lokal luftforurensning. Slike lokale problemer bør løses med lokale tiltak. Økte avgifter er ikke vegen å gå for å sikre at de lokale miljøproblemene løses.
Les hele brevether
Når det nå viser seg at miljøeffekten av partikkelfiltrene i beste fall er tvilsom, mener NLF at det vil være riktig å øke årsavgiften igjen for de bilene som har fått den redusert.
Problemet som beskrives i artikkelen i Aftenposten er lokal luftforurensning. Slike lokale problemer bør løses med lokale tiltak. Økte avgifter er ikke vegen å gå for å sikre at de lokale miljøproblemene løses.
Les hele brevether