Hino innledet et samarbeide med Scania som det ble det lite av, og Nissan Diesel er nå en del av Volvo-konsernet. Men Mitsubishis lastebildivisjon er for lengst innlemmet i Daimler, og i Europa prøver Daimler å forbinde modellnavnet mer med Fuso, som var Mitsubishis navn på lastebildivisjonen. Men Mitsubishi-navnet og diamantene er fortsatt med.
Det var Canter Mitsubishi satset på i Europa, og etter hvert ble produksjonen av denne flyttet til Portugal. Derfra kommer også den nyeste versjonen, og den importeres av Daimler-importøren, Bertel O, Steen AS. De synes også å satse på Canter i 7,5 tonns segmentet, hvor Atego blir for tung. Dette segmentet prioriteres åpenbart ikke lenger av Mercedes-Benz, for Daimler har åpenbart ikke en motor på sitt eget program som passer. Derfor benytter Daimler en Iveco-motor i sin europeiske 7,5 tonner. Det er den største motoren fra Daily som driver den tilsynelatende japanske lastebilen fremover.
Hva vi synes som nykommeren vil du kunne lese i neste nummer av BNT.