Kravene i miljøsonene gjelder også utenlandske lastebiler og busser, ifølge NLFs danske søsterorganisasjon, DTL. For utenlandske biler gjelder spesielle regler for dokumentasjon. På danske kjøretøyer kreves et miljøsonemerke, mens utenlandske kjøretøyer skal fremvise en erklæring, hvis det er tale om Euro 3 eller eldre med partikkelfilter. Er det tale om Euro 4 eller Euro 5, skal dette også kunne dokumenteres, for eksempel med registreringsattesten og eventuelt også typegodkjennelse.
Eldre kjøretøyer med partikkelfilter som også kjører i Tyskland, vil kjøre billigere på tyske Maut-motorveier, og samtidig blir det adgang til tyske miljøsoner. For å oppnå lavere Maut-betaling må kjøretøyet registreres hos Toll Collect med et partikkelfilter. Ved kjøring i Tyskland er det viktig å medbringe den nevnte dokumentasjonen. Finn Toll Collecther
Eldre kjøretøyer med partikkelfilter som også kjører i Tyskland, vil kjøre billigere på tyske Maut-motorveier, og samtidig blir det adgang til tyske miljøsoner. For å oppnå lavere Maut-betaling må kjøretøyet registreres hos Toll Collect med et partikkelfilter. Ved kjøring i Tyskland er det viktig å medbringe den nevnte dokumentasjonen. Finn Toll Collecther