2010 endte med et totalt antall nyregistrerte lastebiler over 16 tonn på 2583. Norges innbyggertall nærmer seg 5 millioner, så mye tyder på at investeringslysten er beskjeden for tiden. Men hvis vi ser på tallene måned for måned fra januar 2009 er salget på vei oppover igjen. 2009 var totalt sett marginalt bedre enn 2010 med 2916 biler, men det var for det meste takket være en god start på året takket være sene leveranser av biler bestilt før den såkalte finanskrisen satte inn for fullt.
Scania ble største merke iår igjen. 101 biler fler enn Volvo. I 2009 leverte Scania 352 flere biler enn Volvo, så gøteborgerne haler innpå. Markedsandelene var henholdsvis 38,5 og 34,6 prosent. Mercedes-Benz ble en meget klar nummer tre, med 12,8 prosent. MAN kom seg litt på slutten, men 7,4 prosent markedsandel må likevel karakteriseres som katastrofalt dårlig.
DAF leverte nøyaktig like mange biler i 2010 som i 2009, nemlig 77. Iveco er tilbake på 1,0 prosent, etter å ha vært oppe og nesten snust på 2-tallet. Men de har styrket stillingen noe i de mindre klassene, men det hjelper lite når Daimler-konsernet, det vil si Mercedes-Benz og Fuso, har total makt.Det må også nevnes at MAN har holdt stillingen her.