Totalt ble det registrert nesten 1,2 millioner treff på lastebil.no i fjor.
Slår dagsavisene
Den mest leste saken om lastebilsjåføren som fikk 5.000 kroner i bot for å ha en pult på dashbordet ble lest av over 42.500 unike brukere. Både den saken, og flere andre, har lesertall som overgår de mest populære sakene hos en rekke av de største regionavisene i Norge.
Over 300.000
I hele 2013 ble det registrert 102.344 unike brukere. Tilsvarende tall for 2014 er 335.219.
Veksten var svært stor spesielt siste halvår av 2014.
Den mest leste saken i 2013 ble sett av drøyt 11.000 unike brukere. I 2014 har topp-saken altså nådd over 42.500.
Også vekst på Facebook
Seks av ti (57,4%) lesere kommer til lastebil.no via NLFs Facebook-profil. Veksten av NLF-følgere på Facebook har også vært stor i 2014.
Antall personer som følger NLF på
Facebook øker hver dag. Nå er det over 12.500 personer «liker» NLF på Facebook.
Til sammenligning har Sveriges Åkeriföretag drøyt 1.500 følgere, Dansk Transport & Logistik (DTL) under 400 og finske Suomen Kuljetus ja Logistiikka (SKAL) har litt over 1.000.
I tillegg til å promotere saker som blir lagt ut på lastebil.no blir det publisert lenker fra saker andre medier har som er relevante for næringen.