Navn: Rebekka Trevland (34)
Stilling: Daglig leder Circle K Ringdalskogen
Hva var grunnen til at du begynte her på Circle K?
Jeg ble rett og slett spurt om å starte hos Circle K. Jeg synes stillingen virket spennende, og begynte jeg her i mars i fjor. I over 22 år har jeg jobbet i retail-bransjen i en eller annen form, og trives godt med en hektisk hverdag. Jeg har blant annet drevet for meg selv på en flyplass, så jeg er vant meg stor pågang av kunder, varer, og mange ansatte. Her på Circle K Ringdalskogen har vi et stort volum jobbreisene, fritidsreisene og yrkessjåfører. Det passer meg ganske perfekt.
Har du tenkt over at dere er en viktig del av trafikksikkerhetsbildet?
Vi jobber hardt for å legge til rette det som kan utgjøre forskjellen, det som gjør det attraktivt for reisende som trenger en pause. Å stikke innom istedenfor å kjøre trøtt og sliten videre. Vi har de samme varene som de andre Circle K stasjonene, men legger ekstra vekt på kundeservice for å skape en god atmosfære. Det gjelder å passe på at alle fasilitetene er på stell til enhver tid. Det hjelper ikke med god mat i disken hvis ikke standarden følger med på andre områder.
Det er veldig mange som tar med seg opplevelsen hos oss videre på reisen. De som driver med langtransport er veldig sosiale. At kundene opplever at stasjonen er ren og pen, at maten smaker bra, er viktig både for vårt renommé, og for at kundene skal ha en behagelig opplevelse som bidrar til en god reise videre.
Hva slags utfordringer har koronakrisen gitt dere?
Korona kom like overaskende på oss som på alle andre. Vi hadde det litt vanskelig i en kort periode, men det tok seg fort opp igjen. Det skyldes at vi har mange yrkessjåfører som kunder, men til gjengjeld mistet vi en del kontorpendlere.
Det ble mange nye regler og restriksjoner som vi måtte lære oss på kort tid. Mine kollegaer har vært helt fantastiske til å tilpasse seg stadig nye smittevernstiltak. Det så litt kritisk ut i en liten periode, og vi hadde noen kortvarige permitteringer. Men det har gått bedre enn fryktet, og vi har kommet oss greit gjennom koronakrisen så langt. Nå er det full gass, og enda mere til. Kundevolumet øker stadig!
Hva er det beste med jobben din?
Det beste er når mine medarbeidere får skryt. Når kundene får med seg den innsatsen vi legger ned som et team, og opplever den gode atmosfæren vi prøver å skape. Da blir jeg veldig stolt. Vi har en veldig flott kundegruppe, de som er innom her er både blide og imøtekommende. Jeg tror mye av grunnen er at vi er løsningsorienterte og har et åpent sinn. Utfordringer tar vi på strak arm!
Hvordan er det om sommeren på stasjonen?
Fra tidligere somre vet vi at dette blir en utfartsstasjon for fritidsreisene i fellesferien. Selv om de utenlandske turistene er borte, er det betraktelig mere å gjøre i år enn tidligere. Vi har måttet ansette flere sommervikarer for å håndtere pågangen. Det er kjempemoro og egentlig et luksusproblem.
Har dere opplevd fritidsreisende som parkerer på døgnhvileplasser?
Det har vi ikke opplevd hittil. Jeg begynner arbeidsdagen som regel mellom seks og sju om morgenen. Da er det stort sett fullt av lastebiler. Men det kommer sikkert til å skje i løpet av sommeren. Men om jeg skulle ønske meg noe, så er det flere døgnhvileplasser.
Er det mange som har tatt i bruk «Click & Collect» tjenesten?
Tjenesten har bare vært oppe og gått i et par uker, så hittil er det begrenset. Men det er et veldig bra opplegg der du kan bestille mat og drikke som skal stå klart når du forventer å ankomme stasjonen. Click & Collect er veldig kjekt for de som vil planlegge reisen, og slippe å vente på bestilling hvis dert er stor pågang på stasjonen.
Tusen takk til Rebekka og hennes ansatte for at de står på for oss reisende om sommeren. Og husk: Er du innom Circle K Ringdalskogen og er fornøyd med opplevelsen, gi dem litt ros!
Les mer om Click & Collect her: