Staten klager jo stadig over manglende inntekter i forbindelse med bilkjøring...
Ja, forstå det den som kan, i og med at de får inn mye mer enn de forbruker!
Imidlertid skal man jo komme med gode ideer om det kan gavne staten, ikke sant.
Les hele saken i BNT nr. 8
Les mer
Det 75. Le Mans-løpet var rammen rundt MANs presentasjon av den lenge etterlengtede V 8-motoren. MAN inntar nå igjen lederplassen blant Europas mest effeksterke lastebiler.
Les hele saken i BNT nr. 8
Når Bladet Norsk Transport går ut med en prisforespørsel om en standard norsk trekkvogn, burde alle importører ta dette seriøst. NLFs medlemmer representerer 70 prosent av kundemassen på kjøretøyer over 16 tonn...
Les hele saken i BNT nr. 8
Les mer
På grunn av alt for få påmeldte er det besluttet å avlyse seminaret for Anlegg, veg og brøyting i Bodø 14. september.
Det vil bli vurdert om seminaret skal avholdes senere, og dette vil vi eventuelt komme tilbake til.
Så snart den nye forskriften for kjøre- og hviletid ble kjent, begynte telefonene å kime i NLF. Alle skulle snakke om kjøre- og hviletid. Da var forbundet allerede i gang med å jobbe med dette, fordi det var klart at her ville det bli problemer for mange. NLF mener at saksbehandlingen er uakseptabel, og 14 dagers frist før iverksettelse viser mangel på respekt for transportnæringen.
Les merTelefonene strømmer fortsatt inn med spørsmål om de nye reglene. Etter ytterligere kontakt med Vegdirektoratet, kan vi opplyse følgende:
Les merI NLF har vi hatt litt "telefonstorm" på morgenkvisten i dag, på grunn av informasjon i en del aviser om de nye reglene for kjøre- og hviletid og om den nye, digitale fartskriveren. I avisartikkelen sto det nemlig følgende:
Les merDet har vært problemer med utstedelse av sjåførkort til digitale fartsskrivere, noe som gikk ut over 250 tungtransport- og bussjåfører. Kortene skal, ifølge en melding fra Statens vegvesen ha blitt sendt ut i slutten av uke 28. Utstedelsen av sjåførkort skal nå, ifølge Statens vegvesen, være i normal gjenge igjen.
Les mer