Hopp til innhold
Viktig melding: Magnetstripe på Truck 1-kort stenges 1. september
Enlarged image

VIKTIG ENDRING: Truck 1-kort med magnetstripe stenges 1. september – ta i bruk chipkort eller Circle K Pro-appen i dag! Foto: Jan Egil Sandstad

Viktig melding: Magnetstripe på Truck 1-kort stenges 1. september

Av hensyn til kortsikkerhet og for å hindre drivstofftyveri, er det de siste månedene gjennomført en overgang fra magnetstripe til chip på alle Truck 1-kort. Dersom du ikke har byttet til chipkort, risikerer du å bli stående fast. Husk å ta i bruk de nye kortene – eller benytt mobil betaling via Circle K Pro-appen som midlertidig løsning.

Fra november 2024 til februar 2025 ble alle Truck 1-kort byttet ut. Kortnummer og PIN-kode er fortsatt de samme, men fra 1. september 2025 stenges alle magnetstripekort permanent. 

De aller fleste medlemmene har allerede tatt i bruk de nye kortene, men vi vet at noen fremdeles benytter de gamle magnetstripekortene – til tross for flere varsler. 

Midlertidig løsning – unngå å bli stående fast 

For de som ikke har rukket å ta i bruk de nye kortene, eller som ikke har fått kortet ut til sjåførene, finnes det en midlertidig løsning: 

  • Mobil betaling via Circle K Pro-appen. 
  • Har du ikke kontroll på de nye kortene, anbefaler vi at de sperres. Dette kan gjøres enkelt i Kundeportalen. 
  • I samme portal kan du bestille nytt kort. Når dette bestilles, får du tildelt et kortnummer umiddelbart. 
  • Kortnummeret kan legges inn for mobil betaling i Kundeportalen. Kortet lastes deretter ned til mobilen og gjøres tilgjengelig gjennom Circle K Pro-appen. Hele prosessen tar bare noen minutter. 

Viktig å huske: 

  • Endringen gjelder kun Truck 1-kortsystemet. 
  • Mobil betaling sikrer at sjåførene fortsatt kan fylle drivstoff selv om chipkortet ikke er klart til 1. september. 
  • Vi oppfordrer alle til å kontrollere at de nye chipkortene er tatt i bruk i tide, slik at unødvendige stopp unngås. 

Har du spørsmål eller trenger bistand, finner du mer informasjon og veiledning i Kundeportalen.  

Enlarged image