Medlemsavtale om bedriftshelsetjeneste
Samarbeidsavtale mellom Norges Lastebileier-Forbund og Hjelp24 Bedriftshelsetjeneste om landsdekkende bedriftshelsetjeneste for NLFs medlemsbedrifter undertegnet i dag.
NLF har i lengre tid arbeidet for å få til en rammeavtale om bedriftshelsetjeneste med for medlemsbedriftene. Avtalen sikrer NLFs medlemmer mulighet til å tegne kontrakt om kjøp av bedriftshelsetjeneste med Hjelp24 BHT til svært gunstige priser.
Gjennom avtalen med NLF tilbys medlemsbedriftene tjenester som kan deles i en Grunnpakke og Tilleggstjenester. I Grunnpakken kan bedriftene velge mellom 3 ulike varianter avhengig av hvor ofte man ønsker at ansatte skal få tilbud om helsekontroll. Helsekontrollen utføres av lege i samarbeid med annet helsepersonell. Det vil bli tatt relevante prøver ut fra indikasjon og risiko vedkommende har i sitt yrke. For alle tre alternativer inngår i tillegg til helsekontroller følgende tjenester i grunnpakken:
- Kartlegging og risikovurdering, forslag til eventuelle tiltak i henhold til arbeidsmiljøloven med forskrifter.
- En time sykefraværsoppfølging pr sykmeldt arbeidstaker
- Gratis tilgjengelighet til 24 timers krisetelefon og kriseberedskap.
- Tilgjengelighet til lege og annet helsepersonell.
- Tilgjengelighet til bred kompetanse innen forebyggende og helsefremmende arbeid
- Tilgjengelighet til bistand ved oppfølging av sykmeldte.
- Garantert responstid etter nærmere avtale
- Deltakelse i arbeidsmiljøutvalg.
I tillegg til den fastsatte grunnpakke, kan den enkelte medlemsbedrift kjøpe tilleggstjenester av Hjelp24 BHT etter behov. Nærmere informasjon om avtalen vil bli sendt alle NLFs medlemmer. Vi vil i uke 26 legge ut mer detaljert informasjon om avtalen. Foreløpig kan medlemmer som har spørsmål om avtalen ringe NLF på tlf. 22 03 32 00, eller Rune Frøshaug i Hjelp24 BHT på tlf nr 95 03 25 66.