Årsmøter er ikke bare formelle innlegg og kronglete avstemminger. Hovedattraksjonen i fylkesårsmøtet var denne gangen prosjektleder Hilde Ulvik i SVV og Terje Rognlien fra Oslopakke 3.
Etter hvert som Hilde Ulvik skled sakte og pedagogisk gjennom sine slider, nikket flere og flere anerkjennende på hodet. Denne dama har kontroll, ble det visket rundt bordet. Det kan vi istemme og NLF kan ikke klage på fru Ulviks informasjon til oss.
- Svært tidlig ba faktisk Hilde Ulvik om et møte med meg for å orientere om tunellarbeidene, forteller regionsjef J.Kristian Bjerke. Hun var tydelig på hvor det ville gå greit og hvor hun forventet at det ville stoppe opp. Så langt har hun hatt rett og hun har også vært lydhør for våre innspill.
Ulvik var selv litt overrasket over at trafikkavviklingen vestfra ifbm Smedstad og Granfossarbeidene gikk så glatt, men hun bekrefter at antallet syklister på strekningen inn mot byen, har økt betydelig. Verre er det med Brynstunellen. Men den som venter på godt, og ikke minst noe helt nødvendig, viser ofte stor tålmodighet, sa Hilde Ulvik før hun ga PCen videre til Terje Rognlien i Oslopakke 3-sekretariatet.
Kjør på
"Kjør på" blir kanskje litt feil å si, siden det ikke er nok kapasitet på veien rundt Oslo til å ta unna dagens trafikk. Oslopakke 3 skal sørge for bedre kollektivtilbud, færre folk med matpakker i bil og et veinett bedre tilpasset morgendagens behov.
Terje Rognlien var nok usikker på mye, ikke på sin egen kunnskap og kompetanse, men på hvor politikerne ender til slutt. En ting var han imidlertid sikker på, nye veier m bygges ihht planen som er lagt for hivestadsområdet.
Flere i salen lyttet interessert og ønsket at Rognlien stiller på medlemsmøte i fylket for å nå enda flere med budskapet.
Som en delegat sa
- Hvis ikke dette treffer oss rett i lommeboka, så vet jeg ikke hva lastebileiere er opptatt av.