Den nye logoen er ikke radikalt anderledes, og det er heller ikke meningen. En tydeliggjøring av at bokstavene "NLF" fraktes av en lastebil, samt litt mer luft på planet, skal gi et mer moderne inntrykk av Norges Lastebileier-Forbunds kjennetegn.
– Med den nye logoen ønsker vi å signalisere en ny start og ny giv for NLF, forklarer markedsdirektør i NLF Kjell Olafsrud.

Det er ikke første gang NLF får ny logo, flere endringer er blitt gjort siden stiftelsen i 1935. Logoen som byttes i denne runden, har vært brukt siden 1995.
– Det er naturlig å fornye seg med jevne mellomrom, det illustrerer bare en naturlig utvikling, sier Kjell Olafsrud.
Det er han som har ledet arbeidet med å utvikle den nye logoen. I tillegg har NLFs grafiske profil blitt ny. Den skal etterhvert brukes i presentasjoner, på brevark, brosjyrer og annet materiell. Innfasingen av ny grafisk profil starter i disse dager, og nytt materiell vil gradvis erstatte det gamle utover sommeren og høsten.