Med statsråd Ketil Solvik-Olsen i spissen og som vertskap fikk de to karene fra Buskerud treffe topper fra svensk politi, Svensk Åkeriforening og en rekke sentrale veibyråkrater, samferdselspolitikere- og organisasjoner i Norge.

Borgen, fra Åmot, er sjåfør for Per Einar Sands selskap GS Bulktransport i Hokksund.

Prisgitt politikerne
Hovedtema for møtet var å klargjøre kabotasjeproblematikken både innen gods-, men også persontransporten. Dette er problemer som er nærmest like i Sverige og Norge.

Ifølge forbundsleder i NLF, Per Madsen, ble statsråden gjort kjent med flere problemstillinger som til nå har vært ukjent for ham.

Fire momenter
I møtet la Madsen hovedvekt på fire viktige momenter.

  1. Klargjøre kabotasjereglene for både gods- og persontransport.
  2. Øke kontrollen og opprette et transportpoliti underlagt politiets egen tungvektgruppe.
  3. Sørge for like konkurransevilkår.
  4. Nasjonale regler for utlendinger som vil operere i det norske transportmarkedet.

SE OGSÅ: Videoinnslag fra TV Modum