Madsen mener at intensjonsavtalen er et godt fundament til en endelig avtale.

– Det er viktig å være enige om næringspolitiske saker, men like mye at det tas hensyn til samarbeidspartnerne på begge sider, både de som er egne og felles, sier forbundslederen.

Diskusjoner

– Intensjonsavtalen ble skrevet 15. april. Det er absolutt krevende å finne en totalløsning, som ivaretar alles behov, sier Madsen, som også legger til at det er viktig å ha TS forums 50 medlemsbedrifter med på laget. 

– Mye av tiden i det kommende året vil bli brukt til å etablere en ny samarbeidsplattform med NLF, sier Øystein Lie i TS forum, som mener at fokus må settes på å stå samlet som et samlet transport-Norge.

På agendaen

Aktuelle problemstillinger som ble diskutert var hvordan en skulle få bompengeordningen til å fungere slik at alle må gjøre opp for seg. Videre hadde forsamlingen av medlemsbedrifter store forventninger til at færre bompengeselskaper skal gi en økonomisk gevinst på opp mot 30 % som vil komme næringen til gode.

SAMLET I DNB-BANKBOKSEN: TS forum arrangerte vårseminar hos DNB i Bjørvika. I underkant av 60 medlemmer og leverandører møtte opp til det årlige seminaret. Tore Velten representerer NLF i styret. Foto: TS forum

UTVIKLINGSTRENDER: Det forventes at oljeprisen skal stige, noe som betyr økt aktivitet i innen oljeindustrien og dermed også transportsektoren. Foto: TS forum UTVIKLINGSTRENDER: Det forventes at oljeprisen skal stige, noe som betyr økt aktivitet i innen oljeindustrien og dermed også transportsektoren. Foto: TS forum