Nysatsingen tar sikte på et nisjemarked som så langt har tilhørt Finn.no og AutoDB.no. Thomas og Philip Granvang, henholdsvis 29 og 24 år, mener deres nettsted skiller seg ut ved at den er enkel, oversiktlig og lettfattelig. Målgruppen er privatpersoner så vel som små og mellomstore bedrifter.

En kaldblodstraver ved navn Honey

Ideen til Kulmark.no kom etter at Granvang-familien anskaffet seg et levende "nyttekjøretøy". 

– I 2009 kjøpte vi en travhest og ble etter hvert kjent med travmiljøet og gårdsdrift. Landbruk ble en nær del av livet vårt og vi har blitt kjent med mange bønder og landbruksinteresserte, forteller Thomas.

Det ligger allerede et stort antall annonser ute på rubrikkmarkedet Kulmark.no. Foto: Skjermdump Det ligger allerede et stort antall annonser ute på rubrikkmarkedet Kulmark.no. Foto: Skjermdump

Gratis å annonsere - inntil videre

- Vi la fort merke til at folk har stor interesse for kjøp og salg av norske landbruksprodukter. Det ligger mye brukt og brukbart rundt på norske gårder. Vi så snart et behov og ønske for en markedsplass som kan samle folk med landbruksinteresser. Samtidig mente mange at det trengtes en ny plattform for kjøp og salg i landbruket, legger Philip til.

Ved siden av nyttekjøretøy, landbruks- og anleggsprodukter vil rubrikktorget også omfatte trailere, hengere og andre transportrelaterte varer, jakt-, fiske- og friluftslivsutstyr, dyreutstyr og fôr, samt person- og varebiler. Brødrene opplyser at annonsering på nettstedet vil være gratis frem til 1. februar.

– Det sier seg selv at det er volum som gjelder. Vi har fått en god start med mange annonsører og vi ser frem til fortsettelsen.

Sjekk ut Kulmark.no her!