– Når du registrerer kjøretøy og ansatte i bedriften, kan du også enkelt legge inn sertifiseringer, godkjenninger og sertifikater og holde oversikt over når disse løper ut. Med systemets varslingsfunksjon vil du få en påminnelse i forkant, og på den måten unngå ekstrakostnader og heftelser som potensielt kan oppstå, sier IT-ansvarlig i NLF, Christian Myrstad.

Både hjemmeside og intranett

Han oppfordrer nå flere til å benytte seg av de digitale verktøyene som alle medlemmer har tilgang til.

– Hvis bedriften mangler en egen hjemmeside, er det veldig fort gjort å gjøre dette gjennom Lastebil.no. Medlemsområdet kan også benyttes som bedriftens eget intranett. Hvis dere trenger råd og vink underveis, er det bare å ta kontakt, forteller Myrstad.

I tillegg til å fungere som en hjemmeside og intranett for bedriften, kan informasjonen som legges inn på siden også benyttes som grunnlag for et fullverdig HMS-system. Dette kan igjen brukes i sammenheng med dokumentasjon av rutiner ved tilsyn og kontroll. 

Slik holder du oversikt over bedriften gjennom Lastebil.no:

  1. Logg inn på «Min side» med din epost-adresse og passord

(Hvis du gjør dette for første gang, klikker du på «Glemt passord», fyller inn epost-adressen og ber om nytt passord. Følg deretter instruksjoner på tilsendt epost.)

  1. Kontroller og eventuelt rediger informasjonen under Min bedrift > Bedriftsinformasjon
  2. Sjekk kjøretøylisten og eventuelt legg inn kjøretøy du ser mangler
  3. Sjekk listen over ansatte og eventuelt legg til de som mangler 

Nå kan du legge inn sertifiseringer og godkjenninger for ansatte og kjøretøy. Husk å fylle inn gyldighetsdato og be om varsling før utløp.

Her logger du inn på medlemsområdet