– Når du registrerer kjøretøy og ansatte i bedriften, kan du også enkelt legge inn sertifiseringer, godkjenninger og sertifikater og holde oversikt over når disse løper ut. Med systemets varslingsfunksjon vil du få en påminnelse i forkant, og på den måten unngå ekstrakostnader og heftelser som potensielt kan oppstå, sier IT-ansvarlig i NLF, Christian Myrstad.
Både hjemmeside og intranett
Han oppfordrer nå flere til å benytte seg av de digitale verktøyene som alle medlemmer har tilgang til.
– Hvis bedriften mangler en egen hjemmeside, er det veldig fort gjort å gjøre dette gjennom Lastebil.no. Medlemsområdet kan også benyttes som bedriftens eget intranett. Hvis dere trenger råd og vink underveis, er det bare å ta kontakt, forteller Myrstad.
I tillegg til å fungere som en hjemmeside og intranett for bedriften, kan informasjonen som legges inn på siden også benyttes som grunnlag for et fullverdig HMS-system. Dette kan igjen brukes i sammenheng med dokumentasjon av rutiner ved tilsyn og kontroll.
Slik holder du oversikt over bedriften gjennom Lastebil.no:
- Logg inn på «Min side» med din epost-adresse og passord
(Hvis du gjør dette for første gang, klikker du på «Glemt passord», fyller inn epost-adressen og ber om nytt passord. Følg deretter instruksjoner på tilsendt epost.)
- Kontroller og eventuelt rediger informasjonen under Min bedrift > Bedriftsinformasjon
- Sjekk kjøretøylisten og eventuelt legg inn kjøretøy du ser mangler
- Sjekk listen over ansatte og eventuelt legg til de som mangler
Nå kan du legge inn sertifiseringer og godkjenninger for ansatte og kjøretøy. Husk å fylle inn gyldighetsdato og be om varsling før utløp.