Fremtind Service forsikrer Norges Lastebileier-Forbund om at de jobber på spreng for å løse opp i mange problemer i det nye systemet. De skal pr. dato være ajour med passeringsfilene ila 27.10. og ventetiden skal være ned mot 20 minutter ved henvendelser. Dette er heller ikke tilfredsstillende, men det går den rette veien.

Et spørsmål som relativt nylig har dukket opp gjelder fakturaer som er sendt ut iten KID-nummer. Kommunikasjonsansvarlig i Fremtind Service AS, Tone Hansen Finstad forklarer;

- Faktura som er uten KID-nummer er kun en kopi av faktura, og det står også fakturakopi på selve fakturaen. Vi sender ut kopi av faktura når kunden har AvtaleGiro. Dette er for at kunden lettere skal kunne se fakturagrunnlaget sitt. Tidligere kom dette kun som en melding i banken, men nå er vi i større grad pålagt til å sende fakturagrunnlaget til kundene også, sier hun.

Fremtind Service har laget en grundig forklaring på dette HER