Jan Erik Larsen gleder seg til å lede NLFs Transportkonferanse 2018
- Min første betalte sommerjobb hadde jeg som 12-åring. Da kjørte jeg Bedford lastebil og leverte ved til eldre og uføre for bestefar. De fikk alt avkappet fra verkstedet hans, med unntak av noen klosser. De måtte jeg feste til pedalene for å nå ned, humrer Jan Erik Larsen – som blir konferansier for NLFs Transportkonferanse i januar.
- Vi her veldig godt fornøyde med å ha fått Jan Erik med på laget. Han lager alltid god stemning og er svært interessert i de tingene vi driver med, sier Geir A. Mo som er direktør i NLF.
- I tillegg har han god kjennskap til bransjen og er levende interessert, sier Mo.
- Jeg er imponert over programmet på konferansen og er imponert over hvilken posisjon NLF har. Hit kommer alt fra viktige beslutningstakere til bilprodusenter, og det skal bli veldig moro å få med seg konferansen, sier Larsen. Han mener de som er interesserte i bransjens fremtid bør ta turen.
- NLFs Transportkonferanse 2018 er et sted man bør være, sier Larsen.
Meld deg på til Transportkonferansen ved å KLIKKE HER.
Endrer praksis rundt bilberging
Moderne lastebiler er avanserte og det holder ikke lengre å bare frakte dem til nærmeste verksted. Få verksteder, utenom merkeverksteder, har mulighet til å feilsøke på moderne lastebiler, som også krever at spesialverktøy, deler og kompetanse er tilgjengelig. At bilbergergruppa i NLF nå har fått Statens vegvesen til å endre forskriften slik at dette tas hensyn til er en stor fjær i hatten for den jobben de har lagt ned, sier Dag Nordvik som er fagsjef teknikk i NLF.
I den nye forskriften åpnes det for at man kan frakte havarerte kjøretøy til merkeverksted.