Jeg satser på å dra Arild Holms arbeide videre, men på min egen måte, sier Katrin. Medlemmer og medlemskontakt er noe hun har jobbet med tidligere, og hun er opptatt av hvordan vi behandler og følger opp enkeltmedlemmet.

Derfor tar jeg nå også et BI-kurs i noe som kalles CRM (customer relationship management), altså et fag som går på å skape og vedlikeholde god kopntakt med kunder eller medlemmer, forteller Katrin. Det blir spennende å se hvordan studiet nå vil kunne kombineres med full jobb og små barn hjemme, men målet er en mastergrad med dette som et av de sentrale emnene.

NLF har noen ganske ”tunge” medlemsavtaler, som det er viktig å forvalte godt og utarbeide handlingsplaner og se til at vi følger dem. Jeg har møtt noen av samarbeidspartnerne, og de virker ryddige og greie, mener Katrin.

Av utdannelse er hun handelsøkonom og har også mellomfag i psykologi. Hun har vært prosjektleder i Falken, hvor hun også jobbet mot privatkunder. Den individuelle tankegangen i forhold til medlemmene er noe hun ønsker å ta med seg videre. Hun har også arbeidet som markedssjef i teknologiselskapet Whitebird, hvor hun hadde spesielt ansvar for små og mellomstore bedrifter. –Der lærte jeg mye om teknologiske muligheter, minnes hun. Hver gang jeg hadde et spørsmål, var det gjerne 9 – 10 kolleger som gjerne ville gi svar. Det var utrolig lærerikt. Mitt inntrykk av NLF-administrasjonen så langt, er at her sitter det også folk som kan en masse.